Torsdagslyx

Visst är det något särskilt med såna dagar när man kan ta hand om sig själv lite extra. En sån dag har jag idag. Extra varm dusch (önskar att vi hade ett badkar, men icke), fotbad och så bara gå och mysa och vara nöjd med att slippa gå ut. Och så Sabon. Det viktigaste av allt. Att smörja in sig med lite lyxigare lotion än vanligt. Eller butter cream, i detta fall. Så mjuk och len att det känns som att smörja in sig med sammet (låter som en reklamtext, det här). Jag sprider just nu en doft av lavendel och äpple omkring mig. Tänkte tända ett doftljus också, men det behövs inte nu.



Och nu; dags att läsa en god bok, sniffa lite på min egen arm och kanske äta lite lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0